Dagliga rutinen

Har som vanligt suttit nu på förmiddagen på fiket tvärs över gatan och googlat jobb. Som tur är kan man ta med papperskoppen från dagen innan och köpa en kaffe påtår för 50 cents. Måste ju köpa nåt för att få tillgång till internet.
Tror att vi ska ringa internetbolaget idag och se när vi kan få det i lägenheten. Allt blir så mycket lättare då!
Har precis beställt lite kort online på en fotoaffär som ligger på 2nd street, cirka 20 minuters promenad från oss.
Kul att det finns små fotobutiker kvar, föredrar att betala några dollar mer för det, för jag blir aldrig riktigt nöjd med bilderna de stora supermarketsaffärerna framkallar för lite billigare.
Ska rama in lite bilder och sätta upp på väggen. Det gör så mycket för ett boende.

Nej, nu ska jag hem och ställa ifrån mig laptopen och sedan börja traska iväg mot 2nd street. Dessvärre har jag på mig mina gladiatorsandaler vilket kanske inte är världens bästa skor för promenader. Men mina blå converseskor använder jag varje dag, dom är slitna och stinker verkligen fotsvett, vilket iofs är totally normalt i värme, för mig..hm..men, kanske inte bästa sättet att få jobb på. Usch, jag måste hitta ett par snygga, vardagliga skor, som ändå är lite mer neutrala. Jag har skitsvårt för att hitta skor, det är sååå jobbigt. Jag fattar inte hur människor kan ha över 30 par skor, hur hittar man så många som är sköna? Jag vill iaf ha bekväma skor, skulle aldrig köpa skor som inte är det. Då har jag hellre fula skor än snygga.
Okej okej, jag sitter skriver babbel för att undvika att gå ut och söka jobb...snark va jobbigt och trist det är efter några dagar. Första dagen är man jättemotiverad, efter ett antal dagar är man inte alls så motiverad längre.

Önska mig lycka till. Har iaf en jobbintervju på onsdag, på Lakewood shopping center, tar cirka 35 min med buss dit. På en klädaffär som heter Guess. Kill me om det är en gruppintervju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0