California Driver Handbook

Var idag på körskolan för att höra med dom om deras priser osv. Fast innan jag kan börja ta körlektioner måste jag klara det skriftliga testet först. Jag trodde faktiskt att man kunde plugga till testet och övningsköra samtidigt, men icke då. Synd, det känns som att jag skulle förstå och lära mig mer om alla regler när man är där ute och ser dom i trafiken liksom.
Så de gav mig en California Driver Handbook så nu ska det pluggas! På framsidan av boken står det att Arnold Schwarzenegger har godkänt denna bok. Great! Hade hoppats på att han också hade haft lite tid åt att få Kalifornien på fötter ekonomiskt igen med. Men han är väl för upptagen med att spela in actionfilmer. Jag tror inte att göra cannabis lagligt här är en bra lösning. Dom som vill röka röker redan här och hela den kulturen är som den är, känns som att det bara kommer att bli värre om det ska bli ett "nytt Amsterdam" här. Visst, skattepengar är ju det staten är ute efter, men konsekvenserna då? Att folk öppet kan stå på gatorna eller sitta på fiken och röka på, folk som kanske inte annars har rökt förut kanske börjar bara för att det helt plötsligt blir lagligt. Njae, tror att de borde försöka få in pengar till Kalifornien på annat sätt. Även fast de säger att det kommer att bli mer jobb, t.ex. i " Cannabi Coffee shops", måste väl finnas andra lösningar, eller är dom så desperata?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0