Vad jag helst vill göra nu

Shoppa kläder! Gå till frissan. Köpa fina saker till vår lägenhet. Gå och få maniky och pedikyr och känna mig ompysslad. Men allt sånt kostar pengar.Sist jag hade en såndär shoppardag var nog när jag var hemma i Sverige i april-maj .Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra idag. Har redan mailat mitt cv till de nya jobb som finns online. Känner inte för att gå till "de vanliga" ställen jag redan vart och  frågat om de behöver mer personal, man vill ju inte vara den som tjatar liksom. Och nu är jag här igen, i en situation där man inte kan uppskatta ledighet, för vad är ledighet när man inte har något att vara ledig ifrån?
Ute är det soligt och varmt. Kanske går jag ner till stranden och lägger mig, fast idag känns det inte som att jag nog kommer att kunna njuta av solen och stranden och havet, jag är alldeles för stressad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0