Känner mig tom nu

Jag känner mig så tom nu. Nu finns det liksom inget mer jag kan göra än att vänta på svar angående jobbet på IKEA. Kvinnan som intervjuade mig visade inga direkta känslor så jag har ingen direkt aning om intervjun gick bra eller dåligt. Hon frågade massor av frågor och många av dom liknade varann jättemycket så det kändes svårt att variera svaren.
Sedan så pratade hon om tider och sånt. Jobbet jag sökt är enligt dom ett heltidsjobb vilket betyder minst 20 timmar och max 31 timmar per vecka. Hon frågade om jag också skulle kunna tänka mig ett deltidsjobb, vilket är 12-20 timmar per vecka. Jag sa att jag behöver så många timmar som möjligt, men ett jobb är ett jobb, så ja.
Men ärligt talat, till och med heltidsjobbet är bara precis tillräckligt med timmar för att klara av att betala hyran. Hon nämnde nämligen lite om lönen. Tror den ligger på typ 9 dollar i timmen eller nåt, sjuukt dåligt. Jag menar, det är ungefär 55 kronor. Jag fattar inte att USA kan ha så dåliga timlöner på så många ställen. Jag menar, på motellet jag jobbade hade dom iaf en orsak till det, dvs att det var ett litet familjeägt företag och de hade inte råd att betala mera än så, men IKEA som är ett världsstort företag, visst tusan borde de ha råd med högre löner?
Jaja. Jag vet ju inte ens om jag får jobbet eller ej. Har jag tur ringer de om en vecka och berättar. Hon sa att om jag inte hört nåt inom en vecka, ska jag ringa och fråga helt enkelt. 

Jag vet inte vad jag ska göra under tiden. Borde jag gå ut och lämna mitt cv överallt igen, dvs alla ställen jag redan gjort det på? Finns inget kvar, känns som att jag vart överallt. Eller ska jag sitta i en vecka och hoppas på ett samtal nästa onsdag från IKEA?
Vad ska jag göra om jag inte får jobbet på IKEA? Jag har ingen mer energi. Jag är helt tom. Jag orkar inte mer. Och jag börjar känna mig sådär stressad igen. Kanske jag bara borde åka hem över jul om jag ej får IKEAjobbet?? Men då kommer jag känna paniken för när jag kommer tillbaka till LA efter jul, att jag måste börja om helt och hållet från början. Inte ha nån inkom. Inga pengar-ingen direkt frihet. Usch, jag får panik bara jag tänker på det. När man är utan jobb och inkom, inser man verkligen hur viktigt pengar är i ens liv och då menar jag inte att vara rik eller nåt, men liksom, pengar som man ändå kan röra sig på.


Kommentarer
Postat av: syrran

Har mailat dig. Vill inte att du ska känna dig tom!

2010-11-11 @ 08:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0