Söndagskväll

Brandon sitter och kollar på en nytt tvprogram om snabba bilar, han har väntat ivrigt på detta program hela veckan, så teven är hans ikväll.
Jag sitter här med min laptop i knät och har surfat runt lite. Har kollat upp lite med ett college här i Long Beach och så. Jag ska förhoppningsvis dit med Brandons storasyster Natalie på tisdag så ska hon hjälpa mig med registreringen och ansökan om financial aid, det är alltså pengar man får och ej behöver betala tillbaka. Fast eftersom jag nu denna vårtermin bara kommer att ta 2 engelskaklasser i veckan täcker pengarna jag har rätt till bara till kostnaden av klasserna. Pluggar man heltid, dvs 12 units i veckan, kan jag få upp till 5500 dollar per termin, fast det är ju inte aktuellt för mig just nu. Jag vill bara ta en semester, dvs en termin, att börja med. Tror vårterminen är mellan januari till slutet av maj. Bra början tycker jag. Sen får vi se. Vi funderar lite på om vi ska flytta till Sverige tidigare än planerat, men det är stora planer så sånt tar tid att besluta sig om. Eller, jag har nu tänkt ett tag att vi borde flytta till Sverige i sommar och bo där ett tag, och sen bestämma oss för vart vi vill bo permanent, men Brandon funderar fortfarande, han är orolig för att det faktum att jag isåfall förlorar mitt green card och måste ansöka om det igen i framtiden isf. Jag känner att det är sånt man får ta helt enkelt. Så inget bestämt ännu, men snart måste vi besluta oss dock.

Känns iaf bra att äntligen ta tag i det där med college. Jag har tidigare känt mig väldigt osäker på allt och ärligt talat vart för feg att börja college här. Konstigt att jag vågat flytta från lilla Skövde till LA men att jag är för feg för college. Men nu får min feghet vara slut. Nu ska jag plugga engelska vårterminen 2011, registreting innan 8 december, så det är bra att jag är pressad för då måste det ju hända. Blir bra för mig att komma in i sociala sammanhang också. Sånt är ju jätteviktigt och jag har känt det flera gånger, men ibland kan feghet, förvirrade tankar och sånt förstöra allt. Men nu sååå!
Min feghet för att ta körkort och våga köra måste bort också! Måste övervinna allt sånt. Jag kan bli så besviken på mig själv när jag är rädd för så mycket, men sen när jag väl klarar det får jag en enorm kick och känner att jag kan göra och lyckas med vad som helst efteråt! Måste bara ta det där första klivet..

Nu ska jag koka ihop lite varmchoklad och äta polarbröd jag köpte på IKEA. Sen kvällsmacka såhär en söndag. Gott gott!
Sedan godnatt för mig, men förmodligen godmorgon för er!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0