Skön dag


Först promenerade jag till 4th street till en Thrift store där, ungefär 15-20 min promenad dit. Köpte ett kassettband med amerikansk julmusik för en dollar, mest för att bidra med pengar till de hemlösa som de samlade in pengar till. Anledningen till att jag gick dit är för att jag tycker om att ha ett mål om vart jag ska gå.
Sedan gick jag hem, åt lite lunch och skickade lite mail. Chattade även med min vän Rebecka som kommer hit i februari. Vi planerar ne liten San Francisco tripp tror jag, längtar!
Sedan tog jag en promenad till 2nd street, cirka 15-20 min promenad dit. Gick mest runt och kollade på alla Black friday reor, fast de flesta reorna var ju klockan 4 imorse. Hittade en julklapp på secondhand-affären jag har store credit på. Jag letade även efter en vinterjacka till när jag kommer till Sverige över jul, men hittade tyvärr ingen idag .Sen var klockan redan 6 och det var mörkt ute så jag ringde Brandon och frågade om han var i närheten, som tur va kunde han hämta mig. Jag säger inte att den delen av Long Beach är dålig. Absolut inte. Men överallt finns det människor som man inte kan lita på. Det är rätt vanligt att möta på människor här som man ganska tydligt kan se är på crack och sånt. Så finns skjuts hem när det är mörkt här, blir jag gärna hemskjutsad.
Medans jag väntade på Brandon köpte jag en chailatte på Starbucks eftersom jag var frusen och ville ha nåt varmt till min hals. Älskar att dricka chailatte från Starbucks när det närmar sig december, för den smakar jul på nåt sätt.

Jag börjar blir lite trött nu, klockan är snart midnatt. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0