Regn


Idag regnar det minsann. Regniga dagar i LA är mina absoluta favoriter!
Lite småsaker händer idag. Jag och Brandon ska till IKEA i Carson för att ge det ett nytt försök att hitta gardiner till sovrummet. Det är nämligen extrem insyn på kvällen då det är mörkt ute och om lampan är tänd i sovrummet. Också känns det lite freaky att om någon vill kan dom stå i fönstret och titta in när vi sover. Nackdel med att bo på första våning alltså.
Ska också se om vi kan hitta en liten lampa till sovrummet, för vi har bara taklampan nu, så lite "kvällsbelysning" vore fint. Tuur att vi fick presentkort på IKEA alltså. Dessvärre gäller ej presentkortet på Swedish market, sjukt dumt, vi som ville köpa godis och tunnbröd och sånt haha!

Sedan i eftermiddag har vi bjudit över Brandons familj att se vår lägenhet, dom har ej sett den ännu! Sjukt att vi bott här i nästan 2 månader redan och dom inte hälsat på ännu. Jag sa till Brandons mamma att dom måste passa på att komma denna helg för att jag precis städat, för sen blir allt skitigt igen så snabbt.
Önskar att min familj kunde komma och hälsa på i vår lägenhet också.

Efter att de sett vårat ställe sa dom att vi alla kanske kunde åka till nåt ställe i Long Beach och äta tidig middag. Även fast jag vet att de har råd att bjuda alla oså, får jag ibland dåligt samvete att man aldrig kan bjuda tillbaka riktigt...men men, nåndag kan vi väl det.

Ikväll har vi pratat om att kanke gå ut nånstans. Hoppas bara det är gratis inträde och svinbilliga drinkar isf, jag har iaf inte råd att gå ut egentligen, men vi får väl se. Om vi kan hitta nåt ställe med gratis inträde och live music kanske inte ens nån drink behövs. Eller jo, en kanske.
Får väl se.


Regn regn regn. Tog bilden genom den lilla kikluckan på dörren vi har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0