Mätta och glada

Nu har vi kommit hem ifrån IKEA. Och ja, det var mycket större än IKEA i Carson. Herregud, varför har det tagit mig 2 år att inse att det fanns större IKEA i LA liksom?
Inte för att deras restaurang är något jämfört med Svenska IKEA-restauranger, däremot var det rena rama himmelrikey jämfört med den i Carson.
Brandon åt nån kyckling med ris och grönsaker-variant, jag åt kycklingfile med pasta i örtsås. Jag som hade tänkt beställa deras lax, men vi var för sent ute. Attans. Sedan så delade vi på en dajmtårte-bit. Mums!
Ni kanske tycker att jag låter jättefånig över att vara så glad med att åka och äta på IKEA, men vänta ni bara tills ni är utomlands i flera år, då tycker man allt som har förknippelse med sitt hemland är ljuvligt.
"The IKEA swedish market" var något större än den i Carson. Fanns allt endel saker som dom ej har där.
Det fanns t.ex svensk baksirap. köpte ej det idag dock, det fanns pepparkaksdeg, det fanns en påse med frysta kanelbullar, det fanns chokladkalender, det fanns lite olika brödmixar osv osv.
Jag köpte idag endast pärlsocker, vaniljsåsmix och en brödmix.
Men BRA att veta om detta ställe, inte såå mycket längre än den vi annars brukar åka till.


Det är komiskt, för jag pratade med mamma på Skype idag och då sa jag till henne att
hon gärna får skicka mig pärlsocker, men nu behövs ju inte det längre!

 
Kolla va roligt. På baksidan av pärlsocker-paketet står det recept på
kanelbullar på engelska. På brödmixens baksida står det hur man ska göra
på svenska. Stackars amerikanerna som köper den brödmixen och sedan fattar
nada om hur man ska baka själva brödet. Tokigt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0