Kanske både jobb och svensk jul?

Fick ett samtal från IKEA idag. Dom frågade om jag fortfarande var intresserad av ett jobb. Jag sa att eftersom de sagt att de skulle höra av sig innan Thanksgiving så trodde jag att jeg ej fått jobbet, så nu kan jag nte längre avboka mina flygbiljetter till Sverige över jul, förklarade jag för honom, managern.
Då frågade han "Men är du fortfarande intresserad av jobbet?" och då sa jag "ja absolut, men jag kommer vara borta mellan 12 december och komma tillbaka 27 dec". Han skrev upp datumen och sa att "Jaha, mhm, okay...., kan du komma in klockan 2 på måndag så får vi prata om det, kanske komma på en lösning".

Så, jag ska dit på måndag klockan 2 alltså. Känns skönt att nu vet de ju att jag ska hem över jul och det är inget jag "kan" ändra på längre med mina flygbiljetter. Men det verkar ju som att de typ vill anställa mig eftersom han funderar på nån lösning angående detta. Tänk om vi kan komma på en sådan lösning, tänk va underbart om jag får jobb men även får komma hem över jul, det vore ju en dröm. Bästa lösningen liksom.
Jag har en slags lösning, de skulle ju kunna träna upp mig nu de två veckorna innan jag åker, så är jag färdigtränad för jobbet då jag kommer tillbaka till LA och kan börja jobba direkt. Så hade iaf jag tänkt om jag var managern.

Ikväll ska jag och Brandon gå på bio och se 127 hours. Mysigt!

Kommentarer
Postat av: syrran

Hurra!

2010-11-28 @ 12:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0