Inspiration och råd tack, målarfärg!

Jag och Brandon har börjat fundera på att måla om sovrummet, det är nämligen så himla vitt och tråkigt, nästan så att det är grått liksom.
Känns som att i sovrummet har vi liksom bara placerat de möbler som vi inte vet vart annars de skulle kunna stå, att det är en konstig mix och jag tror att den konstiga mixen skulle kunna göra sig fint, om bara själva rummet hade lite mer karaktär och en rejäl färgklick, eller bara nån snäll mjuk färg på väggarna.
Managern för lägenhetsbyggnaden sa när vi flyttade in att vi får måla och göra vad vi vill för att trivas. Vardagsrummet vill vi behålla vitt och fräsht eftersom det passar så bra till trägolv.
Men sovrummet med heltäckningsmatta är bara trist rakt igenom. Plus, fördel med sovrummet är ett det är så litet, så det behövs inte så mycket färg och det skulle kunna målas på några timmar och torka under ett dygn.
Plus att managern till lägenheten är konstnär, så han kan säkert tipsa oss om vad för slags målarfärg-typ som fastnar bäst på väggarna. Det som är så bra med väggarna i denna lägenhet är att det är. hum, jag skulle inte säga sten, men det har samma känsla. Dvs, inga tapeter.
Och sedan, när vi har lite mer pengar, kan man äntligen börja köpa gardiner och smålampor, har liksom ingen smålampa i sovrummet, jättjobbigt för mig som är mörkrädd!

Jag ooch Brandon har pratat lite om nån grön färg. Olivgrön kanske?
Men hej, som sagt, kolla på bilderna och säg till om ni har något tips på en färg som skulle passa i sovrummet, please!

Obs, ganska stökigt med klädhögar o grejer, lägg er uppmärksamhet på
väggarna istället :)



Skulle vara så fint med en färg på väggarna och så bryter garderobsdörren
av med sin enkla vita färg.







Kommentarer
Postat av: syrran

Jag tycker att ni ska behålla det vitt men ha en fondvägg vid sängen. Jag gillar ljusblått i sovrum..

2010-11-08 @ 23:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0