Hey

Vet fortfarande inget om jobbet. Lovar att uppdatera er så fort jag vet.
Jag tänkte på en sak, om jag nu ej får jobbet och då åker hem över jul, jag har ingen resväska! Min stora väska jag hade gick sönder. Så, därför är det extra viktigt att IKEA berättar för mig NU om jag får jobbet eller ej, det är faktiskt en del att fixa innan sverige isf, det är ju nästan bara 3 veckor kvar tills flyget går.

Ärligt talat? Att landa i Göteborg den 13 december eftermiddagen på Lucia och kanske kräva av mamma innan att jag vill ha nybakta lussekatter på kvällen lockar rätt så mycket! Inget slår svensk jul och dagarna innan. Hur mycket julkänsla får man här liksom när solen skiner och palmerna svajar? Tomtar åker runt på sina motorcyklar till ett shoppingcenter för att prata med barnen. Okej, det finns en sak här i Kalifornien som ger en mysig julstämning , det är julskyltningen i alla shoppingcenter här med en massa amerikansk julmusik och carol. Annars, nja..

Mitt jobb med att få en solkysst-bränna går inte så bra. Det var liksom riktigt varmt i 3 dagar och har inte vart det sen dess, nu är det kyligare och i helgen ska det nog bli regn. Tyypiskt.

Jag funderar på att baka kanelbullar nu. Fast jag är sååå dålig på att lyckas med torrjästen här. Degen jäser liksom inte riktigt. Men jag ska banne mig ge det ett nytt försök nu. Synd bara om det misslyckas att ha slösat på alla ingredienser...men åh va gott med en kanelbulle och ett glas mjölk ikväll...hm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0