Hello!

Det är så himla kallt här inomhus. På morgonen vill man liksom inte stiga upp för att det är för kallt. Kalifornien borde verkligen börja med element...

Inget nytt från IKEA, men alltså, jag tror att jag bestämde mig imorse att jag kommer hem till jul. Dom sa ju på ikea att de skulle höra av sig innan Thanksgiving gällande jobb och nu har ju Thanksgiving vart, så det blir nog en svensk jul i år! Det har jag inget emot :) Jobbigt om IKEA får för sig att ringa nu precis när jag äntligen bestämt mig för en svensk jul, jag hatar att inte veta, men NU har jag bestämt mig, vi ses den 13 december då jag landar i Gbg, kan hända att Brandon hänger med också. Han skulle bestämma sig idag.
Nu kanske ni tycker att jag är lite dum som isf OM de skulle ringa och erbjuda jobb planerar att tacka nej eller erbjuda mig att börja jobba för dom 1 januari, men alltså, det har nästa gått en månad från första intervjun med dom, eller är det 3 veckor? Dom tar alldeles för lång tid, förväntar dom sig att man ska sitta och bara vänta? Tänk om man haft andra jobberbjudanden på vägen liksom.
Punkt slut.

Ska ta på mig uggsen nu och ta en promenad. En helt vanlig promenad. Ibland när jag bestämmer mig för att "börja vara nyttig och träna bra" bli allt oftast så intensivt. Jag ska direkt börja powerwalka och jag ska direkt sluta äta allt som är gott. Det funkar ju inte i längden, det vet ju jag. En gång i tiden gick jag faktiskt ner 16 kilo då jag var överviktig pga sjukdom. Klarar man en sån sak på högstadiet, borde jag klara att gå ner 5 kilo nu. Det är allt jag vill. Eller omvandla de där extra-kilona till muskler istället och behålla vikten.
Så jag ska ta en helt vanlig långpromenad nu. Och jag ska fortsätta att äta allt som jag tycker är gott, fast i mycket mindre mängder. Börjar man så och ser resultat, blir allt mycket trevligare och uppmuntrande.

Hörs senare!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0