Godmorgon!

Sitter och dricker kaffe i morgonrock.
Igår kväll åkte vi till Manhattan Beach för Brandons familj skulle ut och äta på nån fiskrestaurang där.
Gratis middag? Vi drog dit direkt haha. Äsch, vi hade tänkt åka och hälsa på dom ändå i Redondo Beach.
Det var jättegott. Jag åt lax. Mumma!
Det var en del "jippon" för barn runt om det stället, tydligen ett stort shoppincenter-område och de hade haft en massa reklam för just det området hela veckan, fastän inget var nyöppnat.
Brandons småsyskon ville ta kort med tomten, eller ja "Santa". Men kön var för lång, så de vart lite besvikna.
Jag sa till Brandons mamma att nån av dom kunde klä ut sig till tomte så kunde jag ordna en liten julig fotostudio i deras hus nåndag och fota, men tror att fotas tillsammans med tomten på ett shoppingcenter är mer populärt för dom haha. Jag föröker vara ekonomisk haha.
Åkte hem till deras hus och hjälpte till att natta småbarnen.
Sedan bilade jag och Brandon hem till Long Beach igen. Vi ble fast tittande på en barnfilm som heter Cat in the hat, tydligen något alla växt upp med här i USA, är det något som vi hade hade i Sverige?
Det var iaf en rolig film med Mike Myers som själva katten då. Det var en "remake" av den filmen, för den går långt bak till typ, ja brandon pratade om 70-80talet. Jag hade bara hört om den för jag läs boken till hans småsyskon.
Barnfilmer är mycket roliga för det är en massa vuxenskämt i dom.
Vi såg även en reklam för en ny barnfilm som går upp på bio här i USA i december, nämligen Yogi Bear. Tydligen något Brandon växte upp med och han blev mycket ivrig om denna film , så vi ska dra med hans småsyskon på den bion bara för att Brandon vill se den, men vill ha sina småsyskon som sköld haha.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0