Bullbak!

Gissa vem som sitter och äter nybakade bullar med ett glas mjölk? Moi! Mmm, det är lyx att göra det här i LA ska jag säga er.

Dom blev absolut inte lika goda som mammas, men med tanke på att jag inte bakat kanelbullar på över 5 år är jag ganska nöjd ändå!


Mycket på gång i litet kök.


Färdigjäst.


Tack vare denna behövdes det
bara jäsas i totalt 15 minuter.


Då jag hade skärbrädan utrullad var det minsann tight att ta sig runt i köket, speciellt
då ugnen var på och handtaget på ugnen blir jättevarm så jag höll på att bränna rumpan
ett flertal gånger.


Dags att skära till bullarna! Ser ut som en kebabrulle, åh vad jag saknar svensk kebabrulle!


Dags att slängas in i ugnen!


MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0