Världens bästa mamma!

Grattis på Morsdag kära mamma! I L.A är det fortfarande 30 maj!
Hade dock totalt glömt bort Morsdag där hemma eftersom man firade Morsdag i USA för en månad sen typ. Just nu handlar allt om Farsdag i affärerna eftersom det är 20 juni här.

Hur som helst, saknar dig mamma massvis och önskar att jag kunnat ge dig en stor kram idag, men nu får det bli en stor cyberkram istället, snyft!

Vill komma hem och hälsa på nu igen! På en gång! För det är minsann inte alltid enkelt att bo så långt bort ifrån sin familj. Nu börjar jag nästan gråta när jag tänker på det. Varje gång jag ser Brandon krama om sin mamma godnatt efter att vi spenderat en kväll hos hans familj och sådana andra tillfällen, då är det extra jobbigt. Samtidigt får jag tänka på att om vi flyttar till Sverige om några år, iaf som vi planerar nu, då kommer ju Brandon att vara i samma situation som jag. Det är inte rättvist för nån av oss när vi har ett förhållande men kommer ifrån olika länder, till och med världsdelar. Man får helt enkelt bita ihop och vara stark, vilket är något jag verligen tycker att jag har blivit sedan jag kom hit till USA. Man har liksom inget val. Man får gilla läget helt enkelt. Försöka tänka positivt så mycket som möjligt och se de bra sakerna här istället för att bara sitta och längta hem och tycka synd om sig själv, ingen tvingade ju mig hit, jag tog det valet själv. Visst önskar jag väl ibland att Brandon och jag kom från länder som åtminstone låg närmre varann, men det gör vi ju ej och det är ju typiskt. Men så är det.
En fördel med att bo i ett annat land är dock att jag verkligen verkligen uppskattar allt som har med Sverige att göra mer nu. Jag ser Sverige med helt andra ögon. Allt känns så fint. Underbart. Och när jag var hemma i Sverige och hälsade på, uppskattade jag L.A så mycket mer när jag kom tillbaka hit. Visst är det konstigt att det man inte har är det man vill ha?

Känns skönt att det är nästan 100 procent säkert att jag kommer hem till jul iaf. Längtar så redan! Ska bli kul att få visa Brandon våra svenska jultraditioner och typ, koka knäck och baka pepparkakor? Haha nåt sånt iaf!



Mysig bild på mamma, mig och pappa när de och min syrra var och
hälsade på mig förra sommaren. På bilden står vi framför piren i
Santa Monica !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0