Lilla Anna och den Koreanska pastorn

Ibland händer det bara. Jag pratar innan jag tänker. Eller, ibland och ibland förresten...

Lobbyn är full med en koreansk kyrkgrupp.
Pastorn kommer fram till mig.

Den koreanska pastorn: What's your name?
Jag: Anna :)
Den koreanska pastorn: My name is Kay.
Jag: Okay, Kay.
Den koreanska pastorn: Gapskrattar.

Efter ett antal sekunder slog det mig vad jag precis sagt. Haha!

En annan rolig händelse här i lobbyn, samma koreanska kyrkgrupp:

En koreansk kvinna går fram till min manager som också är korean.
Detta samtal är dock förstås på koreanska, men managern berättade för mig på engelska:

Hon: You speak korean?
Managern: Yes.
Hon: When did you become Korean?
Managern: Ehm...since i was born?

När kyrkgruppen lämnat lobbyn fick vi oss en gott skratt haha!


Vad tokigt det kan bli!


Kommentarer
Postat av: Mamma

HEJ Anna ! Ville bara säga att jag mailat till din nya mail nu. Om det inte kommer fram så kan du väl nämna det i bloggen !! Kramar !!

2010-05-15 @ 18:40:50
Postat av: syster

Jag har också mailat din nya mail nu!

2010-05-16 @ 11:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0