Hosta och halsont, låt mig PASS(a) det

Eller, det är iaf en påbörjan till hosta. Halsen gör ont däremot. Både mamma och pappa har vart förkylda och haft hosta. Snälla snälla, låt mig slippa. Min hals gör redan ont, vill inte att det ska bli värre den lilla korta tiden som är kvar av mina Sverige-vistelse. Däremot verkar det bli mer garanterat att jag nu kommer hem till jul iaf. Allt på grund av de jäkla passet. Mitt pass går ut i slutet av mars 2011, dvs nästa år. Och jag hinner inte få mitt nya pass nu innan jag åker. Så det får väl bli så att jag gör iordning ett pass nu och så får polisen lägga undan det åt mig tills jag kommer hem i jul. Man får ju inte skriva fullmakt till någon annan att hämta ut sådant, man måste alltid själv hämta ut ett pass, till och med om man ligger totalförlamad i en sjukhussäng. Det sa iaf polisen. Vad jobbigt.
Så det får väl bli så nu. Sen så måste jag ta reda på om jag måste boka enkelbiljett hem i jul för osen resa hem med annat pass och passnummer, eller om man kan säga till flygbolaget att jag kommer att ha annat pass när jag åker hem. Vad allt ska vara så komplicerat. Jag hade kunnat hämta ut ett pass på svenska ambassaden i USA. Det ligger dock BARA i Washington DC, dvs FEL KUST. Fjuttigt, de borde ha åtminstone en på varsin kust kan man ju tycka.

Nu har jag precis ätit färskt bröd ifrån ett bageri här i vårat kvarter, gott! Sånt saknar jag i L.A, de små fiken och bagerier och sådant. I L.A är det mest stora fikjättar och då ligger dom i varje kvarter. Inte så personligt direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0