Dåligt Anna!

Idag har jag verkligen inte tagit bra hand om min kropp. Har ätit fruktansvärt mycket sötsaker och bara en liten lunch. På jobbet åt jag TRE sånadär sliskiga "wienerbröd"-frukost och efter jobbet åt jag upp hela kakpaketet som jag visade på bild igår eller i förrgår här. Jag spyr! Bra dock att jag verkligen inte är sugen på något sånt igen på väldigt väldigt länge. Och jag känner att jag inte alls motionerar som jag ska. Blir alltid så himla lat och trött då jag jobbar enbart morgonskift, 7-3, så när jag kommer hem lägger jag mig typ ner och tar en tupplur och när jag vaknar igen är jag ännu tröttare!
Måste bli någonslags ändring. Jag måste bli bättre på att förbereda matlådor och sådant till jobbet så jag slipper vräka i mig de där frukostbullarna för att kunna klara mig till 3. Och jag måste sluta äta upp ett helt kakpaket efter jobbet för att jag är för lat för att laga till nån mat just då. Och jag måste sluta laga mat vid 10-11 på kvällen för då har jag svårt att sova efteråt. Ja, ni hör, den senaste veckan har jag slarvat och skitit i min kropp. Från och med imorgon ska jag försöka att alltid ha med riktig mat till jobbet. Lägga kyckling eller nåt på tining så jag känner att jag måste laga mat när jag kommer hem ifrån jobbet, annars blir kycklingen dålig. Och istället för att bli rastlös, sömnig, lat eller vad det nu är som gör att jag går o lägger mig efter jobbet , ska jag gå ut och gå vid havet minst 30 minuter varje dag. Godis, kakor och sådant ska jag bara äta när jag verkligen vill ha det och inte äta bara för att jag är rastlös.
Skärpning, skärpning, skärpning! Men jag lär ju knappast vara ensam om sådana här beteenden ibland?

Eftersom jag nu skrivit detta här, känner jag att jag inte bara kan skita i det nu. Jag menar, det är ju inte sådär jättehöga krav jag ställt på mig själv egentligen haha!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0