Att göra köttfärssåsen lite roligare

Idag innan jobbet lagade jag spaghetti med köttfärsås. Inget märkvärdigt med det egentligen.
Men, jag har mina små knep som gör den så där extra god!

- Vitlök, extra mycket vitlök!

- Rivna morötter! Ger lite söt smak till färsen.

- Istället för vanlig tomatsås, använd hela skalade tomater man köper på konservburk.
   Dom blir så himla mjuka och goda efter att allt har kokat ihop sig.

- En skvätt sojasås, den ger lite färg till färsen och kan användas istället för salt.

- Garnera gärna med riven ost på tallriken, ger en "lyxigare" känsla. Vi har riven parmesanost
   som jag brukar använda, det är så billigt här med torr riven parmesanost på burk, men vilken ost
   som helst är ju gott!

- Gör tallriken färggrann med en god sallad. Själva spaghetti och köttfärsåsen är ju i sig ganska
   tråkiga i färgen, så massa grönt livar upp och lurar ögonen och man blir mer glad. Och blanda lite
   olja med italiensk salladskrydda att hälla på för att "piffa upp" salladen lite.

- Jag är lite fånig med sånt, men jag älskar färgglada tallrikar också!




Det är faktiskt godare att lägga upp på tallriken fint än att bara sitta och
sleva på direkt från kastrull och stekpanna, vilket tycker ni ser godast ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0