Världen krymper för varje år


Världen är såå liten.
En äldre dam från Seattle här i lobbyn frågade mig vart jag kommer ifrån. Jag svarade Sverige.
Hon börjar berätta att "Ohh, min farfar var från Sverige, min ena son kan till och med flytande svenska". Och så sa hon att hon skulle åka till Sverige i sommar igen för att hälsa på släkt, vilket dom ofta gör. Hon frågar mig vart ifrån Sverige jag är, jag säger "mellan Göteborg och Stockholm" för vem skulle veta om jag svarade Skövde?
Hon säger att " då vet jag ungefär, jag ska till Mariestad i sommar". Jag säger att det ligger bredvid min stad.
Hon pratar på och säger att de ofta åker till Skövde för att hälsa på släktingar , jag utropar " Men det är ju därifrån jag är!". Sedan så frågade hon mig vad jag gjorde här och så.
Sedan kom hennes ena son in och på hans tröja stod NORGE stort i bak. Han pratade jag dock inte med för efter att han spillt ut kaffe jag var tvungen att städa upp gick han snabbt ut igen, haha.

Hon lämnade precis lobbyn, men innan hon gick frågade jag henne vad hennes släkt heter. Hon svarar "Andersson" (det uttalar hon dock på amerikanska haaha. typ "Ääändärson"), jag säger "Ahh..there is a lot of Anderssons in Skövde hehe". Hon sa att hon skulle ta reda på namnen och komma tillbaka. Hum..undra vem det är hon känner där...

Ett annat roligt tillfälle var i London när jag bodde långtidsboende på hostel, då var det en kille från Nya Zeeland som också hade vart i Skövde eftersom hans vän bodde där.
Världen är ju helt galet liten!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0