Sammanfattning av min helg


Igår efter jobbet tog Brandon mig till IKEA. Där stannade jag inte länge. Massor av folk och småbarn sprang överallt, hey jag menar, jag går jättefort så jag höll typ på att döda minst 10 barn! Så gick till Swedish market och köpte lite tunnbröd, marabouchoklad och prinsesstårtbakelser haha, jag blev ju så avundsjuk på er där hemma med semlor och allt, så detta var det närmsta jag kunde komma.
Eftersom Brandon fortfarande hade lite grejer kvar att göra på jobbet traskade jag iväg till Target som ligger bredvid IKEA i Carson för att vänta på Brandon.
Självklart slutade det med att jag shoppade där. Men det var riktigt bra grejer faktiskt. Vanliga grå bomullsshorts som jag ska powerwalka i (eller slappa haha), ett blått linne att powerwalka i (eller slappa), ett par svartglittriga converseskor (jag vet jag vet, inget jag skulle spendera 35 dollar på men dom kostade bara 8 dollar på rean så det gillade jag) och sen sist men inte minst, ett svart skönt linne med en paljettficka vid bröstet (det dyraste plagget, 20 dollar, "fick" jag gratis, för det var ingen prislapp på den så kassörskan skrev in streckkoden och så var det med det, slutsamman för alltihop slutade på 30 dollar, vilket jag tyckte verkade jättelite men så sen tänkte jag att något av alltihop måste ha vart billigare än jag trott, sen när jag kom hem ifrån affären såg jag på kvittot att det svarta linnet inte stod med. Oh well, inget jag direkt tänker åka tillbaka till dom och säga till om iaf...).

På kvällen sen skulle Brandons 2 arbetskamrater  och deras flickvänner gå ut och äta på den italienska restaurangen Mama De's i Hermosa beach, så vi hängde med. Det var riktigt gott och riktigt trevligt. När jag skulle visa mitt IDkort för att få köpa vin så fick jag alla att känna sig gamla. De är i Brandons ålder ungefär, mellan 26-28. Jag kände mig riktigt ung och fräsch haha! Jag och Branden delade på en flaska rött. Jag var sådär lagom runt under fötterna efteråt. Notan betalades av Brandons jobbvän, dvs en kille som äger en bilshop bredvid den Brandon jobbar på, han har tydligen gott om pengar. Jag sa inte emot. Sedan skulle dom hem för de skulle jobba tidigt på morgonen. Jag och Brandon drog hem och då dök vår vän Dan upp med en tequilaflaska. Var en riktigt trevlig kväll iaf.

Vaknade vid halv elva i morse och solen sken utanför fönstrerna. Jag, Brandon och så dök även Dan upp idag igen haha, vi tog cyklarna ner till matstället Scotty's i Hermosa beach. Det var såååå gott med brunch.
Efter det cyklade vi till puben Najas i Redondo beach för att titta på ishockeyfinalen USA-Kanada, dessvärre funkade inte deras kabel, så vi satte oss bara utanför puben i solen och njöt. Sedan var jag tvungen att dra till jobbet. Det tog verkligen emot, hade gärna haft ledigt idag.
Oh well, slutar jobbet om 7 timmar och 50 minuter, yay!!!!


på Scotty's i Hermosa beach. Spana in den ätandes killen i bakgrunden haha!


Trötta efter gårdagen, men efter brunchen var allt bra igen.


Det var massor av folk på stranden idag. De spelade beach volleyboll
och så var det många surfare eftersom vågorna var enorma idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0