Rödvin och sömn

Eftersom det kommer att bli många dagar i sträck med tidiga morgonar (jobbar ju för det mesta 3-11 på kvällen), dvs gå upp klockan 6 och börja jobbet 7, kommer jag att sitta på vår lilla veranda ikväll med en flaska rött och lyssna på musik och bara ta det lugnt.
Saken är den att om jag jobbar morgonskiftet 4 dagar i sträck, måste jag få åtminstone 7 timmar sömn, om jag får det, är jag piggare även senare in på kvällen nästa dag. Om jag inte skulle få minst 7 timmar sömn, skulle det göra mig mer trött nästa dag vilket skulle påverka även tröttheten på kvällen och osv osv vilket skulle resultera i att jag måste gå och lägga mig ännu tidigare än kvällen före. Håller man en jämn nivå får man mer vakna timmar.
Så man tjänar verkligen på det i längden att ge sig själv den där sömnen man behöver, för då orkar man göra mer saker och stanna uppe längre eftersom kroppen då är utvilad.
Så är det iallafall för mig.


Ett( eller två..) glas rödvin är perfekt för det hjälper en sakta att bli sömnig
(vilket jag kan behöva eftersom jag annars jobbar andra timmar och stannar uppe längre) 
att dricka på kvällen innan man ska jobba morgon. Och håller man sig bara till ett glas så är
det ju inte direkt så att man känner sig seg dagen efter.
Och så är det ju såå gott OCH billigt här med kaliforniska viner. Mmmm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0