Pff

Lyckades inte speciellt bra med min storsattsning på städningen. När jag kom hem ifrån jobbet tänkte jag "Ska bara lägga mig 15 min och vila". Sedan vaknar jag klockan kvart i 8 på kvällen. Yay!
Då lagade jag mat och sen tog jag åtminstone tag i all disk som vi lyckats samla på oss, tog en timme bara det! kanske var tur att jag började med det så kan jag ta resten på onsdag, min lediga dag. Brandon ska försöka få ledigt på onsdag, då kan vi äntligen ta tag i saker som vi ännu inte gjort, dvs saker som vi skulle göra i oktober när vi flyttade in. Det är nämligen så att vi aldrig har lediga dagar ihop längre. Sist vi hade lediga dagar ihop var när vi åkte upp till Big bear, men då kunde vi ju inte ta tag i saker vi har att göra hemma.
Vi har så olika scheman nu för tiden, tyvärr.
Vi har massor av påsar med pant som vi måste åka och panta (pengar pengar!), sedan har vi en bokhylla som vi ej kan behålla eftersom vi ej får plats med det i vår lilla lya, så den måste vi åka och ställa tillbaka hos Brandons mamma. Sedan har vi ett enormt skrivbord som Brandon byggde på träslöjden i skolan när han var typ 17 år. Får absolut inte plats hos oss och tydligen har hans mamma ingen plats för det heller, lite synd tycker jag, en mamma borde väl skapa plats för sin sons hemgjorda skrivbord tills vi flyttar till större bostad? Deras hus är faktiskt stort... Sedan har vi en påse med massa kläder vi ska skänka till secondhandaffären Goodwill också. Alla sådana där saker har inte blivit gjort ännu. Mycket på grund av att jag inte har körkort och Brandon jobbar 24/7.
Så jag hoppas verkligen att han tar ledigt på onsdag. Saken är den att han förmodligen kan ta ledigt, bara att han är alldeles för snäll och hjälpsam och vill hjälpa till med allt möjligt.
.Det kommer att göra massor för vår lilla lya att bli av med allt såntdär som bara blivit stående. Jag vill ha utrymme fastän det är svårt i liten bostad, men det är ju iaf en början haha! Vi hoppas dock på att vår granne, han som har ena halaven av "stugan" ska flytta så vi kan ta över hans sida, för den sidan av stugan har nämligen 2 små rum, ett kök och ett badrum. Vi har ett pyttelitet rum, ett kök o ett badrum. Vore underbart att kunna ha sovrum och vardagsrum separat.

Förlåt, denna text är nog inte väldigt sammanhängande!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0