Farliga djur!

Igår kväll satt jag och Brandon och pratade om vilka som är de farligaste djuren i Kalifornien.
Enligt våra sökningar på google.com visade det sig vara alla ormar som finns här. Farligaste: Skallerormen. Finns tydligen cirka 6 olika arter av dom eller nåt. Medans Brandon satt och förklarade för mig hur man blir biten och hur det går till, sitter Mozart, vår katt, under bordet och just då Brandon berättar detaljerat hur ormen slingrar sig fram och biter, börjar Mozart gnida sin ena tand om min fot under bordet. Jag tror jag väckte hela kvarteret efter detta.
Hur som helst, jag ska göra en liten "farliga djur-guide" eller lista, för Kaliforninen så ni också får ta del av denna otäcka fakta. Jag ÄLSKAR att titta på videor, läsa om och höra om farliga djur, så himla intressant. När jag var liten spelade jag alltid in djurprogram på Svt när det handlade om krokodiler.
Ett av mina favoritdjur. Jag vill åka på krokodilsafari i Australien nåndag. Vilka drömmar jag har va?
Däremot är jag lite konstig, för min absolut största skräck av alla otäcka farliga djur är ormar. Jag hatar ormar. Finns inget otäckare! Jag möter hellre på en saltvattenkrokodil än en orm. Ja, ni fattar min poäng va?
Men ändå så älskar jag att läsa om de där djuren som sätter rejäl skräck inom mig. Innan jag kom hit till L.A, satt jag och tittade på youtube-klipp om hajattacker, varför gjorde jag det liksom? Precis innan jag skulle flytta till Redondo beach, L.A och bo bredvid Stilla havet.
När vi skulle upp till Malibu Hills på hike ville jag höra ALLT om ormarna där uppe innan vi gick, sedan kralade jag mig ner för otäcka backar och storgrät för att jag inte ville bli biten av en skallerorm i rumpan eller i händerna.
Jag hatälskar min skräck för otäcka djur, så måste det vara! Och det gör mig skräckslagen och paranoid efter att jag läst eller sett något om dom. Vilken stress jag utsätter mig själv för.
Slutbabblat, ni får se min lilla farliga-djur-lista om en stund!
Ska tydligen finnas gott om skallerormar i PV, Palos verdes.
Såhär lugn och avslappnad var jag egentligen inte i Malibu Hills.
Jag promenerar glatt i sandlar med öppen tå i skallerormrika Palos Verdes,
herregud...
Ett träd vi gillar att sitta under i Pv, säkert massor av skallerormar där,
för de gillar att vara i torr luft. Nästa gång jag går dit får Brandon bära mig.

Kommentarer
Postat av: arabecka

Ja fy farao vad otäckt det är med ormar. Om jag skulle träffa en skallerorm skulle jag nog dö av skräck redan innan jag blev biten

2010-03-15 @ 19:33:43
Postat av: reb

Ja fy farao vad otäckt det är med ormar. Om jag skulle träffa en skallerorm skulle jag nog dö av skräck redan innan jag blev biten

2010-03-15 @ 19:34:35
Postat av: svar till Reb

JAG VET! Jag med. Iofs föredrar jag också att dö av skräck än att dö av ormbett!

Och deras skallrande ljud de gör, skulle också ta kol på mig!

2010-03-15 @ 19:48:59
URL: http://bigtown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0