En timme framåt


Idag sätter man klockan på sommartid här i Kalifornien. Eller, kanske är i hela USA förresten!
Egentligen var det klockan 2 på morgonen lördag till söndag.
Min manager hade nämnt detta igår lite kort. Jaha ja, tänkte jag.
I morse vaknar jag utan problem och gör mig iordning för jobbet. Kommer dit 10 i 7 , min tid.
Ser att managern sitter i lobbyn och all frukost var redan iordninggjod. Wow, tänkte jag, annars är det ju alltid jag som brukar få ringa på en klocka för att väcka personen som jobbat natt och jag brukar göra iordning frukosten.
Kommer in och säger 'Good morning' glatt och trevligt. Managern frågar om jag glömt något och så nickar han mot klockan. Ohhwiiiiopsi, SORRY, säger jag. Stackars manager som jobbat 2 skift på raken och på grund av mig fick en timme extra.Och ringa mig kunde de inte heller, för om jag inte har pengar på mobilen kan ingen ringa mig, helt sjukt dåligt, ska få ny mobil i veckan som kommer, yay! 
Oh well, detta var första gången jag kom för sent till jobbet här, så managern verkade inte alltför arg, mest trött.
Jag ska stanna till klockan 4 här idag nu istället, fast alltså, egentligen är det ju fortfarande 7-3 i min lilla tid haha!
Jag blir så irriterad på mig själv bara, att jag totalt glömde bort detta, jag har ju annars ett väldigt bra minne med sådantdära!


När ställer ni in sommartiden hemma i Sverige i år? Tills vidare är vi
ju bara 8 timmars skillnad nu, eller ja, bara och bara...

 

 


Kommentarer
Postat av: Rebecka

28 mars tror jag

2010-03-15 @ 00:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0