En förvirrad (?) gäst

Har en gäst här på motellet som har hållt på hela morgonen. Han ringer och kommer ner till lobbyn minst en gång varje 10 minuter och säger att det är folk utanför hans dörr, att det är ojud och massa sånt. När jag försökt förklara för honom att det inte alls är någon utanför hans dörr, eftersom jag har en övervakningskamera över området. Då blev han arg i telefonen och sa " If i get killed is you fault" och så la han på. Då blev jag paranoid och satt och stirrade på videoövervakningen, i fall att...
Men såklart var det ingen där. Jag fick det bekräftat när jag ser honom stå utanför lobbyn och skriker på "någon" som han säger var framför honom men "sprang och gömde sig".
Och så kom han in i lobbyn igen och hysteriskt förklarade att dom fortfarande är här. Då försökte jag förklara en sista gång tydligt och klart " Det är ingen utanför din dörr och har aldrig  varit någon utanför din dörr. Jag har en tvskärm här och det har vart tomt utanför din dörr hela morgonen. " Då säger han att de sprang och gömde sig. Då ville jag försöka vara ännu mer tydlig och sa " Jag såg dig stå och prata med någon som inte var där. Du stod och pratade rakt ut i luften. Förstår du? " Då visste han inte vad han skulle säga och sa "Ah okej" och så gick han upp till sitt rum.

Han måste ha något slags Schizofreni eller vad tror ni?
Hur ska man agera och säga saker så tydligt som möjligt när man har en sådan gäst? Jag vet verkligen inte hur man på ett bra sätt ska förklara saker och ting, när personen är helt paranoid och ser saker som inte finns. Jag vill ju försöka göra det på ett snäll och förståeligt sätt som möjligt, eftersom det ju är synd om personen i fråga.
Måste vara jättejobbigt att känna sig förföljd jämt och ständigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0