Boooring men nödvändigt + recept

Spenderade hela förmiddagen med att packa resväskan med tvätt och sedan rulla iväg med den till en tvättomat i Hermosa beach, där tvättade och torktumlade jag kläderna. Medans jag väntade på att kläderna skulle bli torra gick jag "vilse" (det är egentligen svårt att gå vilse i Hermosa beach och resten av South bay-stränderna för man ser alltid havet och går man bara ner dit hittar man tillbaka igen) så jag var vilse i några minuter bland några hus, men då gick jag ner mot havet och så hittade jag rätt igen, satte mig på ett litet fik och drack en kaffe sedan fick jag traska upp för alla dessa backar man har i L.A till tvättomaten igen. Sedan rullade jag hem med väskan med de nytvättade kläderna. När jag kom hem var jag tvungen att skynda mig att laga mat innan jobbet.
Kyckling i krämig pastasås, kan skriva här nedanför vad jag slängde i!
Nu sitter jag på jobbet och vill absolut inte sitta här. Jag vill gå en långpromenad i det fina vädret utmed havet.
Imorgon börjar jag iaf tidigt och slutar vid 3, gött!
Krämig kycklingpasta: (antal mycket av ingredienserna beror ju på hur många som ska äta,
jag hade 3 mini-kycklingfiler, några nävar pasta,halv lök, halv paprika,
några matskedar av cream cheese, några matskedar av tomatsås.
Det blev 2 matlådor för mig och en skål med mat min man kan värma
upp efter jobbet ikväll.)

Du behöver:

- Kyckling filé, skiva i små bitar.

- Fullkornspasta, koka det cirka 2 minuter mindre än vad förpackningen säger.

- Gullök, hacka i små bitar.

- Röd paprika, hacka i bitar.

- Cream cheese (typ philadelpiaost eller liknande)

- Färdigköpt tomatsås eller tomatkross blandat med basilika.

- Olivolja att steka i.

- Kryddor efter behov.

Gör såhär:

- Stek kycklingbitarna i olivoljan.
- Börja koka pastan. Skölj av vattnet och häll tillbaka i grytan.
- När kycklingen är färdigstekt häll i paprikan och löken och stek med kycklingen.
- Häll på några klickar med cream cheese och blanda. Häll på några matskedar med "tomatsåsblandningen".
- När allt är som en krämig sås, blanda med pastan och låt det koka ihop i 1-2 minuter och sedan servera!


Jättebra mat att frysa in i matlådor och ta med till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0