Bacon+Ägg+CURRY=Sant?

Det kanske man inte kan tro, iaf trodde inte jag det, men det var görgott!

Du behöver (för 1 person, blir två tunnbröd med fyllning eller 1 fransk omelett):

- 2 ägg

- 2 matskedar mjölk

- En tredjedel av en röd paprika

- En tredjedel av en liten gullök

- 3 skivor bacon

- Olja eller smör att steka i

- 1 tesked curry

- Lite lite ost, ungefär en halvt halv näve

- 2 tunnbröd

- 2 stekpannor


Såhär ska du göra:

- Hacka gullök och röd paprika till små tärningar och stek i smör eller olja tills de får färg

- Skiva baconskivorna till medelstora bitar, ej för smått eftersom dom redan är så tunna och stek dom i en annan stekpanna

- När baconbitarna är klara häll då dom tillsammans med löken och paprikan

- Vispa ihop mjölken och äggen i en skål. Häll i "äggmjölken" i stekpannan du först stekte baconen i, då du kan använda fettet att steka i

- Riv osten och häll över på äggen i stekpannan som nu börjar likna en omelett

- Häll på paprika+löken+baconen på ena halvan av omeletten och curryn

- Nu finns det två alternativ: Om man lyckats bra kan man vika ihop omeletten över fyllningen och tadaa så har ni fått en fransk omelett, MEN om ni råkar göra sönder omeletten som jag lyckades göra idag, finns det en annan lösning, nämligen jättegod äggröra. Dvs, har omeletten redan börjat gå sönder så är det inte så stor chans att faktiskt lyckas laga den, så ta stekspaden och förstör den ännu mera, tills det blir en äggröra av alltihop. Sedan så tar du fyllningen och lägger på ett tunnbröd och så rulla ihop det. Om nu tunnbrödet skulle gå sönder som det gjorde för mig (Tunnbröd från IKEA är inte av samma kvalite som den i Sverige är min ursäkt för detta...hum..) kan ni bara ha stora bitar av tunnbröd och sitta och norpa upp maten med brödbitarna!

Det är precis vad jag har ätit här på jobbet alldeles nyligen, till och med min chef kom ut och sa att det doftade gott, den ni!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0