Vintips och recept


Förlåt för bildkvaliten, mobilkamera....
Igår kväll satt jag själv och åt middag och drack rödvin. Brandon var tvungen att jobba övertid, men det gjorde inget, för jag tog en låång dusch, hårinpackning, fila naglarna och bara pysslade om mig själv, mys mys, det är tur att jag inte har problem att njuta av ensamtid.

Maten jag lagade igår var enkel och god.
Kokade pasta, en såndär trefärgad pasta, kallas typ tricolini eller nåt, hm..det är iaf pastaskruvar i tre olika färger, jag tycker om färgglad mat haha.
Jag stekte kycklingbitar, championer i bitar plus skivad röd paprika och lök. Sedan kryddade jag med färsk vitlök och peppar och sedan la jag i några klickar philadelphiaost. Sedan blandade jag allt med pastan och sen var det klart. Sådan mat passar perfekt som lunchlåda dagen efter, eftersom det är lika gott då.

Testade ett nytt rödvin med. Black Swan, ett australienskt rödvin, Merlot. Mycket gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0