Bilder från helgen del3 Sequoia national park och Kings Canyon och Kingsburg



Vattenfallet.


Blåsigt.


Så vackert!


Jag och Brandon.


Så rogivande.


Farligt också.


Efter att vi lämnat Kings Canyon och allt, var vi på väg till den lilla "svenska byn" i Fresno-området här
i Kalifornien. Den byn heter Kingsburg. Googla gärna på det, väldigt intressant och häftigt.
På väg dit "ute i ingenstans" köpte vi jättegoda och billiga avocados utmed vägkanten.


Det var ganska ödsligt omkring Kingsburg , massa åkrar och sånt. Men också väldigt fint.


I Kingsburg hängde den svenska flaggan precis överallt.


Dalahäst i den lilla byn!


Det var bara 2 ställen som var öppna i Kingsburg på en söndag, pizzastället och ett glassställe.
I bakgrunden ser ni Kingsburgs egna amerikanska fotbollslag, de kallar sig självklart för The Vikings.


Som sagt. svenska flaggan överallt.


Såhär glad vart jag!


Brandon trodde dom var riktiga så han försökte rida på en dalahäst...hmmm..


Så fanns det karta över Sverige lite överallt också.


Tillochmed Skara stod med där, kan ni se det?


Midsommar-målningar!


Synd dock att allt var stängt, nästa gång jag åker dit ska jag undvika söndag!
Hade gärna satt mig på ett bageri och ätit svensk kanelbulle...


Många "Välkommen-skyltar" fanns med.


Alla svenska landskap fanns på skyltar överallt i byn.


Titta!

Jag rekomenderar verkligen att åka till Kingsburg om man har vägarna förbi alltså, tror kanske inte att det är ett ställe att spendera en massa dagar på, men en dagstur iaf! Och isf INTE en söndag haha.
De har en svensk festival varje år i slutet av Maj, så dit kanske jag och Brandon åker nästa år. kan bli kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0