Min förmiddag....

....spenderade på Redondo beach.


Det är så himla skönt att bo en 10 minuters promenad från stranden och havet när sommaren är här i LA.
Sista stället man vill befinna sig på i LA under sommaren är i city så som Downtown eller i Hollywood, i princip alla de ställen där man inte får havsfläktar från.
Jag låg på stranden och solade och lyssnade på musik i lite mer än en timme. Smörjer in hela mig i minst 30 i solskyddsfaktor, efter ett tag kanske man kan dra det ner till 20 eller 15, men man måste verkligen vara försiktig i solen här, den är så stark. Jag har blivit riktigt duktig på att inte glömma de där ställen man i vanliga fall alltid glömmer att smörja in solskyddsfaktor.
På ögonlocken (man blundar ju när man ligger och solar!)
På öronen, speciellet öronnibbarn.
Under ögonen, gör såå ont att bränna sig där eftersom huden är så tunn.
Runt munnen.
Fötterna och alla tår!
Armbågarna!
Knävecken!

Efter stranden gick jag hem och lagade till lite lunch. Vid 20 i 3 traskade jag iväg till jobbet, där jag nu sitter. Motellet är fullbokat hela helgen. Men än så länge har det inte vart några problem! Knock on wood!
Puh, det är såå varmt. Imogon jobbar jag morgonskift, 07.00-15.00, efter det kanske jag och Brandon drar ner till havet och tar ett eftermiddagsdopp, fast Stilla havet blir aldrig riktigt varmt, så hoppas det inte är alltför kallt.
Sedan så pratade Brandon om att vi kanske kunde gå till Kincaids på Happy hour , Kincaids är ett stället på piren som har billiga drinkar under happy hour.
Jag kan dock inte spendera mina pengar så isf får Brandon bjussa :)

Ha en underbar lördagskväll! Kanske dyker upp lite Youtubeklipp här senare, igår var det inget bra på teve så om det inte är bra på teve ikväll heller hänger jag väl på youtube , hehe visst är jag bortskämd på jobbet? Fast det är alltbra mycket att göra på sommaren ändå, svetten rinner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0