LA Weekly, helt crazy

Satt igarkvall efter jobbet och bladdrade igenom gratistidningen LA weekly med Brandon igar. Vi letade efter bra konserter och filmer.
Men det fanns sa mycket annat i den tidningen ocksa. Blev helt paff!!
Flera sidor fulla av erbjudande fran doktorkliniker att fa kopa ett s.k.
'Medical card" for weed. Detta ar alltsa riktiga doktorer som vill ha en viss
summa pengar och se skriver doktorn ut ett kort+recept pa att personen
i fraga far innehava weed lagligt. Nu ska ni fa hora, massor av gamla
manniskor pa motellet har det, de kan sitta i lobbyn och prata om hur bra
det ar och kanns. Men som ni kan se pa bilderna, detta ar vad som chockade mig mest,
FAMILJErbjudande!!! Precis som om en familj tar med sina barn en lordag for att inhandla
detta medical card FOR HELA FAMILJEN, YAY!, istallet for lordagsgodis eller vad? hehe
FORLAT! Och bara sa ni vet brukar jag inte titta pa dessa sidor i
LA weekly. Men jag stannade till igar och fragade Brandon hur tidningsannonserna
kunde komma undan lagligt med sant har, for prostitution ar ju inte lagligt har och
tidningarna har flera dussin med sadana har annonser, jag blir acklad och ledsen bara av
att titta pa det. Hur som helst, precis innan jag raskt skulle bladdra vidare till konsertsidorna,
ser jag denna rubrik $40 in,$ 125 out, nej jag tanker inte ga in mer pa sjalva innehallet av annonsen,
MEN, vad tusan ar detta egentligen? Jag kunde inte lata bli att halla mig for skratt for jag menar hello??
Vem betalar bara for att komma in men inte ut??? Oh boy oh boy, LA slutar aldrig att forvana mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0