4th of July

Solen skiner och alla ar lediga for denna storhelg i USA. Alla utom jag. Sitter inne pa ett motell medans alla andra hanger pa stranden eller har stora BBQfester nagonstans. 4th of July ar ju USA's nationaldag, vilket man firar stort har, mycket storre an vad man firar i Sverige. Kan tanka mig att man kan jamfora det med svenska Valborg.
Mycket dricka och partyn.
Men jag ska sitta har inne pa ett varmt motell tills klockan 11 ikvall.
Brandon smsade precis och sa att vara vanner (som bor nagra hus ifran oss) har en stor BBQ. AHHHHHRGH!
Det ar verkligen inte kul att ha ett sadant har jobb ibland. Man aker pa att jobba jul, nyar och andra stora hogtider och pa mitt jobb far man inte mer betalt for det.
Brandons syrra ar pa mig om att skaffa ett nytt jobb nu som ger battre betalt nu nar jag har erfarenhet av jobb i USA. Hon har ju ratt. Jag borde verkligen. Nackdelen med mitt jobb ar att det ar en ett litet motell med bara 3 anstallda plus managern och agaren. Och slutar jag bara sadar, till och med aven om jag sager till 2 veckor innan, vet jag att de skulle aka pa att jobba dubbelskift och ibland till och med 24timmars skift, jag vet, for sa har det blivit nar andra slutat har. Och jag far sa himla latt daligt samvete.
Ash..just nu onskar jag bara att jag ocksa kunde ga och fira 4th of july pa en Bbq och dricka ol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0