Vilket språk ska jag snacka?


Checkade precis in 2 danska personer. Det är jättejobbigt när danskar kommer hit, för jag vet inte om jag ska prata svenska eller engelska. Och klant som jag är kan jag inte hålla mig och berättar att jag är ifrån Sverige och så ser jag jätteglad ut, men efter en stund inser jag att det kanske jag inte borde ha sagt, för då blir det en såndär konstig stämning mellan mig och gästerna. Jag funderar engelska eller svenska, de funderar engelska eller danska. Sen så slutar det med att jag pratar engelska med dom. För ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om jag skulle förstå deras danska dialekt eller ej. Sjääälvklart skulle ju de förstå min rena tydliga klara svenska juuu. Men jag vill inte sitta och se dum ut om de skulle säga nåt på danska och jag fattar nada. Så engelskan är ett säkert kort. Dessvärre är ju stämnngen redan förstörd, den förblir lite sådär fnittrigt stelt. Jag försökte mig på ett "Tack" innan de tog nycklarna till rummet och gick iväg. Men då svarade dom "Thank you".
Jaaa ni hör ju hur komplicerat det blir för mig när danskor kommer hit. Norska är lite lättare, fast det beror iofs på vartifrån de kommer.
Jag undrar vad de tänker inom sig, danskorna jag precis checkade in alltså, för de har ju åkt hela vägen från Danmark till Los angeles och den första personen de möter på motellet är svensk. Halleluja liksom!



Kommentarer
Postat av: Moster Karin

Hej Anna, du är inte ensam: http://www.youtube.com/watch?v=ZrGIhrs3HkI



Och tack för julklappen. Jättesnällt att du tänkte på mig. Kram Karin

2010-01-10 @ 21:32:16
Postat av: Moster Karin

Hej Anna, du är inte ensam: http://www.youtube.com/watch?v=ZrGIhrs3HkI



Och tack för julklappen. Jättesnällt att du tänkte på mig. Kram Karin

2010-01-10 @ 21:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0