Nu blir det inredning!



Min 2dagars-ledighet innehöll mycket städ. Det mesta är klart, men köket behöver lite mer finputsning och likaså moppa o dammsuga golvet i badrummet. Men annars såå.. :)

 


Påslakanet är ifrån "fyndrummet" på IKEA. Jag är så himla nöjd med det!



Vi måste bli mindre lata på morgonen och fälla upp bäddsoffan,för
kolla bara vad mycket mer utrymme vi får i rummet när den är uppfälld!


Hade först tänkt att göra oss av med detta bord, men sedan kom jag
på att det faktiskt gjorde nytta, fastän det tar lite utrymme så vinner vi
nog på det i längden.


"Läshörnan". Jag la ett gammalt påslakan över fåtöljen för att få lite mer
"liv" i den gråbeiga fåtöljen. Kuddfodralet med elefant är ifrån en marknad
i Prag och den andra mönstrade kuddfodralet fick jag av min syster när hon kom
hem ifrån Indien. Det vit-röd-svarta tyget är ifrån Tanzania.
Cdspelaren ska vi väl ställa nånannanstans när vi kommer på vart, men tillsvidare
funkar den bra där.

 
"I Love You"-tavlan fick jag av       En poster jag köpte på en bilshow.
Brandon i födelsedagspresent
som han själv målat.

Satte äntligen upp lite på väggarna också och började rama in bilder.
Denna bild tog jag på The Getty museum. Det är en skulptur, men jag tyckte
att det såg så roligt ut i denna ram, ser ut som att ansiktet är fast i en vägg eller
att det är ett fönster som någon står och mosar ansiktet mot. Ja ni fattar..
Jag är hur som helst nöjd med denna foto och ram-kombination!


Det lilla träbordet är ifrån IKEA, passar så himla bra i vårt lilla och avlånga
badrum!


Vårt handfat är så litet det med så återigen IKEA blev vår räddning.
Att hänga tandborstarna i en mini-plåthink =Skitbra!
Den rödrosa tvålen som ligger i den lilla skålen är jättebra och så doftar den
gott, är typ köpt från nån hantverksmarknad eller så, fick iaf några sådana
i julklapp av Brandons morbror med familj. Sånt är roligt och lite lyxigt att få för
hur ofta går man och köper specialtillverkad tvål liksom?

 
Har äntligen fått iordning på mina grejer. Små tyglådor blev räddningen!
Och små askar också.

 
Som tur är bryr sig inte Brandon     Köpte en slags "trä-planka" och la över
så mycket om massa badrums-      badkaret för att ha schampoo osånt på.
prylar så han fick plats med allt
sitt i det lilla mini-mini-tunna-skåpet
som redan fanns i badrummet.



Köket är jag inte klar med ännu och så är det lite smådetaljer kvar att fixa i rummet såsom gardiner osv. Det tar sin tid men kommer nog bli bra när allt är fixat. Helt galet att det tar sådan tid att fixa saker, vi har ju redan bott på stället sedan mitten av oktober! Oh well...








 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0