Avstånd gör en lat och fattig

Det enda som är bra med mataffären Albertsons är att man kan hyra film där för 7 kronor styck på deras "Redbox"-automat. Och att deras hembakade chocolate chip chynky cookies är de godaste jag vet. Annars är Albertsons trist och dyrt.
Varför slutar det då alltid med att det är dit jag går för att handla mat? Jo, det beror på alla avstånd här i Los angeles.
En bra och inte alltför dyr mataffär heter Trader Joe's, dit tar det cirka 40 minuter för mig att promenera. Jag vill ju inte först gå dit och sen behöva släpa på tunga kassar 40 minuter hem igen.
Mataffären som jag saknar mest är Vons. Vi bodde tvärs över gatan från Vons i vår förra lägenhet.
Den affären har ett bra utbud och ALLTID klubbkort-erbjudanden, vilket gör det till ett ganska så billigt ställe.
Vons ligger cirka 15-20 minuters promenad från oss, låter ju inte så långt. MEN vill man dit måste man besegra "Beryl st-backen". Den är hemsk!
Så, därför slutar det alltid med att jag hamnar på Albertsons, fastän det är trist och dyrt. Och så lyckas jag alltid få med mig antingen en film eller en kaka hem.
Åh vad jag saknar Europas BRA FUNGERANDE kollektivtrafik. Skit, jag är i L.A, måste skaffa körkort. Snabbt!


Kakan är iallafall god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0