Åh..9 timmars skift, noooo

Gissa vart jag är? På jobbet.
Jag brukar ju annars ha kvällsskiftet på söndagar men klockan 20 i 7 imorse ringde chefen vilket jag dock ignorerade så han  lämnade ett meddelande om att tjejen som brukar ha morgonskiften är sjuk, så han undrade om jag kunde komma in tidigare.
Han hade jobbat sedan 23.00 igår kväll och verkade hemskt trött. Jag kom till jobbet vid 9. Nu ångrar jag mig dock lite, för nu slutar jag inte förräns vid 6 istället (lovade att jobba en extra timme, VARFÖR ANNA VARFÖR!?). Min stackars chef har ej gått och lagt sig ännu för han ska till kyrkan vid 11. Att gå till kyrkan på söndagar är något som är oerhört viktigt här. Något man absolut inte får missa, oavsett vad som händer. Sedan måste han gå hem o sova för att ta över skift efter mig vid 6tiden och jobba till 7 på morgon. Han frågade mig dock om jag ville jobba till 11 på kvällen för att jag bara jobbar 4 dagar nästa vecka (jag har ju den där evighetslånga smink-kursen imorgon på kvällen och kan däför ej jobba mitt kvällsskift då) men jag sa att jag verkligen inte kände för att sitta här i 14 timmar. Plus att jag och Brandon har massa handdukar att tvätta och senaste tiden man får tvätta är klockan 10, så den ursäkten var min räddning.
Nu sitter jag och äter fet amerikansk frukost som jag köpte med till jobbet. Äggröra, bacon, french toast med sirap. Mmm yummie. Det är gott på en söndag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0