Fredagsmys


Idag ska jag ha mysfredag. Iofs har jag det nästan varje fredagskväll eftersom jag jobbar klockan 7 på morgonen på lördagar, men ändå.
Det är extra mysigt då det är passande väder för en mysfredag, dvs regn. Sånt är vi ju inte bortskämda med här i soliga kalifornien.
Jag ska laga en god pastarätt och dricka ett glas rött och äta choklad och se nån bra film, åh vad mysigt det ska bli!

En lätt, billig och enkel pastarätt (kom på den alldeles nyss):

- Valfri pasta, jag ska använda den där sorten som är som ett rör men extra extra stort, så liksom grönsakerna kan ligga i pastan.

- Cream cheese, eller ja, typ philadelpia ost, men bara lite grann, det gör pastan mer krämig än creme fraice faktiskt och man behöver inte lika mycket.

- Grönsaker och finhackad vitlök, jag ska använda zuccini, championer och paprika. Kanske körsbärstomat också.

Koka pastan.
Fräs grönsakerna o vitlöken i olivolja, men bara en liten stund. Häll över cream cheese. Och sen krydda efter behag.
Blanda med pastan. 
För att göra pastarätten lite lyxigare en fredagskväll, servera med baguett eller annat gott bröd och en flaska rött!
Yummie!


Sedan ska jag gå till mataffären Albertssons och se vad de har för nya filmer i "Redboxen" för 7 kr per film och sen så ska jag köpa mitt favoritgodis här i Amerikatt, nämligen........
...... mmMmmmMmmmmm






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0