Härligt härligt!


Okej så igår kväll körde jag på det där hela "Ta hand om mig själv-stuket". Jag köpte såntdär shampoo och balsam som inte kostade under 15 kronor (stort steg!) utan det blev den där sorten jag alltid såg reklam om på tunnelbanan i London när jag bodde där, nämligen Aussie-märket. Vet inte om någon av där hemma vet kanske? Hur som helst, det brukar vanligtvis ligga runt 30-40 kronor styck annars, på Rite aid-affären hade dom ett erbjudande på just Assuie-sortimentet, så det var 2 valfria för 5 dollar vilket är ungefär 35 kronor. Perfekt tänkte jag eftersom Australien har massor av sol året om precis som här i Los angeles, såå jag tänkte att det måste ju funka jättebra då för mig med solblekt och slitet hår. Min hårfrisörska borde bli megastolt nästa gång jag dyker upp. Återstår att se.

Och så körde jag på ansiktsmask! Haha, jag vet, jag slog verkligen på stort igår. Bäst av allt var att jag sitter i sovrummet-tvrummet med ansiktsmasken på och håller på med min laptop. Då kommer Brandon hem ifrån jobbet och är på väg för att ge mig en "komma hem ifrån jobbet-puss", jag sitter med huvudet nedlutat och när jag tittar upp skrämde jag skiten ur Brandon. Han är fortfarande lite inne i den där "Zombie-världen" så det blev lyckat. Plus att jag vet precis vad jag ska slänga på mig på Halloween i år, ansiktsmask såklart, då skräms jag och gör nytta på samma gång.
Jag har en såndär dyyr ansiktmask från Elizabeth Arden-ansiktsmask. Och nej, jag spenderade inte hela min lönecheck på den, jag köpte den på TjMaxx för 40 spänn i höstas. Det är nämligen en bokstav fel på tuben så därför kunde Tjmaxx sälja den för så billigt. Sånt gillar jag!

Att ha tända ljus när jag står i duschen kör jag dock inte på. Hur tusan kan det vara avslappnande och så underbart när jag mest blir paranoid och tror att ljuset på något sätt ska ramla omkull på vårt bamboobord och att jag sedan står där instängd i duschen medans elden blockerar dörren ut? Mardröm!

 
Ansiktsmasken är väldigt               Jag lovar att säga till om detta märke gör underverk
intressant. Det är så häftigt att        för mitt hår. Det tar nog några dagar innan resultat.
man först kletar på den på ansiktet
och då är den mjuk. Efter de där 10
minuterna är den sådär stelt och
jobbigt hård. Och sen när man ska
skölja av den så är den sådär mjuk
igen, efteråt känns det som att man
har stramat till ansiktet den första
minuten, men sen efter det känner
man sig sådär "härligt fräsch". Yay!



Ansiktet kändes görstelt när jag tog bilderna, riktig fejk-smile
lyckades jag få till minsann haha!
OBS: Jag lyckades kleta på ansiktsmasken på mina ögonbryn, jag tror
inte att man ska göra det egentligen. Jag var väl för ivrig som vanligt :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0