To do

Känner för att ta tag i livet idag. Haha yay!
Nej man skämt å sido.
vet ej om det kommer att gå för att jag är lite sent ute men ska kolla upp om det finns någon chans att jag ska kunna anmäla mig till en av engelskaklasserna på El camino college i Torrance, vårterminen börjar typ 15 feb, så det kan hända att jag inte kan få göra en sen anmälning, men ska försöka.

Min bil, Jetta, som Brandon skaffade åt mig i höstas måste han och hans chef som hjälpte Brandon skaffa den säljas. Pengar behövs. Däremot får Brandon en del av pengarna och det är ju bra. Mindre bra är att jag då inte kommer att ha en automatväxlad bil att övningsköra med utanför övningskörskolan. Som jag iofs måste börja ta lektioner på snarast möjligt. Jag behöver dock skjuts av Brandon till ett kontor där jag måste hämta ett "permit" eller ja, tillstånd för att få börja övningsköra. Jobbigt att en sådan enkel sak ska ta sån tid.

Jag och Brandon fick ett brev från immigrationskontoret som säger att något har nekats för mig och massa sånt otäckt och att om jag vill kunna vara här kvar så är det en kostnad på över 500 dollar som ska betalas inom 30 dagar. Jag och Brandon fattar nada. Jag har ju redan mitt uppehållstillstånd. Vi måste boka ett möte på kontoret i Downtown.

Jag måste ringa amerikanska myndigheterna EFTER det mötet i Downtown för att se om det blir problem för mig att åka ut och in från USA i slutet av april för att hälsa på hemma.

Jag har totalt dissat de där 2 powerwalksen jag skulle göra minst två ggr i veckan. Fast vi är ju bara i mitten av veckan hittills. Jag har inte förlorat än.

Håller på att kolla upp mobiler som jag totaldissat förut, så som blackberry och iphone och sånt. Jag tycker fortfarande att dom är alldeles för komplicerade för mig när allt jag behöver är sms-funktion och att kunna ringa, allt det kan jag på min lilla 30dollars-nokia. Däremot kostar det massa pengar att ladda upp den med pengar varje månad och så har jag kommit på att om jag nu skulle ha en såndär modern mobil med internet skulle jag kunna köpa en kabel och koppla in det i min laptop och på så sätt kunna få internet på min dator och kunna prata med min familj på skype och dessutom använda internet i största allmänhet HEMMA i vår lilla stughalva istället för att behöva gå till Starbucks varje dag och slösa pengar och bli fet av alla kaffesorter jag jänt testar ochb bakverk, eftersom jag har en sådan syn att " Går jag till ett fik får jag unnan mig vad fan jag vill" me eftersom det nu är varje dag är det kanske inte så smart i längden...

Jag ska spara pengar till en liten långhelgs-tripp jag vill göra i sommar eller slutet av sommaren-början av hösten nångång då jag vill hälsa på min kära vän Rebecka som nu har anlänt till Staterna som ska vara au pair i Boston.
Jag kom dock på att vi skulle kunna mötas i New York nån helg och hon nappade på iden. Hoppas det blir av nu.
Jag önskar fortfarande att hon hade fått en familj här i Los angeles på västkusten istället för en familj på Östkusten. Hon skrev att hon önskade det också, för det är jäkligt kallt på östkusten just nu. Här på västkusten är det fint väder.

Först och främst nu idag måste jag släpa på min resväska på hjul till tvättomaten för att göra mina kläder rena (häromkvällen fick jag min man att göra tvätten när jag var på jobbet, han sa glatt efetråt att det "bara" var en väska till med tvätt, desvsärre var den väskan full av bara mina kläder, tack för den liksom).
Sedan ska jag till postkontoret. Efter det kanske jag kan släpa mig ut på en powerwalk.

Wish me luck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0