Små små tankar


Jag har funderat ett bra tag nu på vad jag borde göra utav min tid här i USA. Jag menar, flyttandet hem till Sverige om 2-3 år är ju fortfarande en tid framöver,om det ens blir av, man vet ju aldrig vad som hända skall.
Hur som helst har jag hittat några engelskaklasser på ett lokalt college i Torrance, El Camino college.
Sedan så har jag börjat fundera på framtiden mer och mer. Jag har alltid haft en liten dröm att öppna något eget och förhoppninsvis kommer den drömmen att bli sann. Och jag ska verkligen försöka så hårt jag kan att uppnå till det målet. Det ska jag verkligen. Folk som oftast själv har lyckats med sina mål och drömmar säger ofta självsäkert att " allt går om man bara vill". Det tror jag inte på, inte för att låta negativ men jag är ganska så 200 procent säker på att det finns folk som har kämpat skitmycket och offrat massor för att försöka nå drömmar men ändå inte lyckats. Så därför, garanterat säker som jag vill vara, har jag börjat fundera på reservplaner.
Jag har kollat upp lite, frågar Brandons storasyster om vad som gäller här i USA osv, om att ta licens att bli fastighetsmäklare. Eller som man säger här borta Real estate agent, låter mycket mer cool tycker jag!
Finns kurser om förberedelser om det också på El camino college och sen om ett tag kan man göra testet för att få licens. Läst på lite om det och det kanske vore något för mig.
Brandons syrra vet även en hel del om att få pengabidrag från staten för att täcka kostnader när man pluggar för är man som jag gift och låginkomst-arbetande ökar ens chanser att få hjälp ekonomiskt utan att man behöver betala tillbaka för det. Så gjorde nämligen hon och hennes man från Venezuela. Så de har ju själva vart i samma situation.
Men, min dröm om att starta eget med innehåll av inredning, hemdekoration och foto är nummer ett såklart!

Hum..men som sagt, detta är bara små små tankar jag delar med mig av till er :)
Först måste jag ju ta körkort här så jag ens kan ta mig till det där college't i Torrance, orka gå 1.5 timme varje dag dit och hem liksom, yeez alla dessa avstånd här ställer allt bra till det!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0