På väg mot Downtown L.A

Imorse tog jag och Brandon bilen för att åka mot Downtown L.A.
Vi hade ett "möte" angående mig som invandrare. Vi fick nämligen ett brev där de sa att jag ej skulle bli accepterad uppehållstillstånd såvida vi inte betalar 500 dollar, något vi tyckte lät jättedumt eftersom jag redan har mitt Green card!
Så vi åkte dit. Det hade tydligen blivit något misstag. Jahapp. Jag passade på att fråga om det skulle bli problem för mig att åka till Sverige i 2 veckor och sen komma tillbaka in till USA igen, kvinnan sa att det absolut inte skulle bli något problem, jag behöver bara visa mitt Green card. Jag hoppas hon har rätt haha, vill absolut inte bli fast på gränsen till USA. Om det nu är så som kvinnan säger tänker jag stolt vifta med mitt Green card vid passkontrollen. När jag flög till USA första gången Oktober 2008 fick jag stå i en evighetslång kö i Philadelphia och bli intervjuad om jag planerade att göra ett terrorattack i USA, om jag planerade att gifta mig (Ooops...) om jag planerade att jobba illegalt osv. Jag hoppas jag slipper den evighetslånga kön när jag flyger tillbaka och slipper intervjun, jag ä har ju faktiskt uppehållstillstånd här och det var ju inte direkt gratis minsann...
Glada nyheter : Jag ska boka min biljett till Sverige denna vecka, verkar som sagt bli i slutet av april jag kommer hem!
När man åker bil i L.A är det smart att vara minst 2 i bilen, för då
får man åka i "Carpool"'en, vilket är en fil på motorvägen där bara
bilar med minst 2 passagerare får åka....

...såvida man inte vill åka i filen intill med mer trafik!


Fast visst blir man lite avis när en snubbe på motorcykel bara susar
förbi och zickzackar sig fram!


Det vita där borta i bergen ser ni Hollywood-skylten, den är mest kul
att se första gången, så nu bryr jag mig inte längre när man ser den
från motorvägen.

Vill man åka och strosa runt i Downtown L.A ska man göra det en veckodag runt 9-10tiden på morgonen, för då är de flesta inne på sina kontror på jobbet och gatorna är ganska så tomma. Det är riktigt mysigt att strosa runt där, kanske sätta sig på ett Starbucks, dricka kaffe och titta på folk. Däremot får man passa sig med sin plånbok och sådant, det är många hemlösa där som tigger och säkert också många tjuvar. Dagstid är för det mesta okej att vara där. Däremot har Brandon sagt att det inte är säkert på gatorna där kvällstid. Han sa att om jag skulle gå omkring där själv en kväll skulle jag förmodligen bli rånad, minst sagt. Så..Downtown på morgonkvisten är nog det bästa!

Kommentarer
Postat av: anniz

fortfarande så förskräckligt avundsjuk på dig :( Vill du också se skylten, känna luften i usa o.s.v .. haha



/anniz

2010-02-23 @ 07:00:16
URL: http://magyarisch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0