Oh crap...

Idag är en såndär jobbig morgon på jobbet. Inte för att det är massa saker att göra, utan för att det är 2 gäster som jag måste se till att "slänga" ut idag. En är alkoholist och bajsade i sängen häromdagen så nu måste motellet köpa ny madrass och allt, han måste betala. Och checka ut idag. Sånt är jobbigt. Sedan så är det en militär som tydligen drog med in 6 människor plus hund till sitt rum inatt då chefen jobbade, när jag kom imorse sa chefen till mig att jag måste se till att han checkar ut idag, dvs en dag tidigare än vad killen bokat för. För att inte göra saken lättare, så spöregnar det ute. Det känns som att jag kommer att vara en såndär oälskad receptionist idag på jobbet.




Update:

Allt gick väl. Militären förstod att det inte var mitt beslut att slänga ut honom i regnet och jag tipsade honom om några andra ställen som tillåter husdjur. Vi gör det tyvärr inte för managern är allergisk. Bl.a.

Den andre mannen ska stanna till måndag morgon då hans anhöriga ska hjälpa honomtill behandlingshem. Blev glad när jag hörde det. Jag har pratat mycket med hans anhöriga de senaste veckorna då de ringt och velat prata. Man kan nästan säga att jag extraknäcker som psykolog här på motellet. Man träffar ju så många olika människor med olika liv varje dag, så det blir mycket att lyssna på deras berättelser.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0