Mysig Måndag

Efter mötet i Downtown imorse åkte jag och Brandon hem till vårat område, Redondo beach, men bestämde oss för att dra vidare till grannstranden Hermosa beach för att äta frukost. Det blev snarare brunch dock, eftersom klockan hunnit bli 10.
Det finns ett ställe som heter Scotty's som ligger precis vid Hermosa piren. Jättegod mat och otrolig utsikt från fönstrena. Jag rekomenderar det stället, verkligen! Scotty's i Hermosa beach som sagt.
Jag hade bara ätit där en gång förut, då åt jag från deras lunch special meny, deras lax med potatismot och grönsaker, görgott.
Denna gång, dvs i förmiddags, åt både jag och Brandon omelett. Så himla god! det var omelett med skinka, ost, lök, paprika och tomat. Mmm. Så fick man välja om man ville ha hash brown, vilket är en slags potatis eller fruktskål. Brandon tog potatisgrejen och jag fruktskålen. Och så fick man toast vid sidan av, som alltid.
Tur att jag tog fruktskålen för det var mättsamt!
Och utsikten...åh...riktigt mysig måndags-förmiddag blev det minsann, lite mysigt att hitta på något sådant med sin karl' en helt vanlig trist måndag.


En helt okej utsikt när man äter brunch, eller hur? :)


Superdupergod omelett och frukt. Kaffe och vatten till det. Och
det mättar så gott. Tror verkligen omelett är ett jättebra alternativ som
frukost, eller ja, sen frukost då såklart, hade inte pallat det klockan 7
på morgon!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0