MAT! JAG VILL HA MAT!

Sitter ju som vanligt på Starbucks nu eftersom det är gratis internet här (önskar att kaffet var gratis också...).
Ska dock gå hem snart och laga mat, är dödshungrig!
Jag ska laga en maträtt som mamma brukar laga där hemma och är en av mina favoriter.
Kan ju ge er receptet här, fast det blir bara taget ur minnet då förståss:

Man behöver:

- Köttfärs
-Tacokrydda
-Röd paprika
-Tomat
-Creme fraiche
-Philadelpiaost

Gör såhär:

Stek köttfärsen och krydda med tacokryddan.
Hacka den röda paprikan och stek med köttfärsen.
Blanda creme fraichen och philadepliaosten i en skål. Lägg sedan den "röran" i en ungsform.
Häll över den stekta köttfärsen+stekta paprikan på "röran" i ugnsformen.
Hacka tomaten och strö över. Ställ sedan in i ugnen i cirka 15-20 minuter eller så.

Servera tilsammans med nachochips, tortillas eller liknande och sallad.
Väldigt enkelt att göra och är obeskrivligt gott!

Hur mycket av ingredienserna man behöver är väl typ upp till var och en, är man många som ska äta är ju en stor ungsform och mycket köttfärs och allt det andra ett tips. Jag som bara lagar detta till mig och min man behöver inte så värst mycket, men jag gör lite extra för att det är gott att ta med i en lunchlåda till jobbet!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0