Härliga söndag


Min alla hjärtans dag började med nackspärr. Jag måste ha somnat väldigt tokigt med huvudet och nacken igår kväll. Jag är hemskt noga med mina kuddar. Jag har tre kuddar. Den mjukaste underst, hårdaste i mitten och mittemellan kudden överst. Vet absolut inte varför, men det har bara alltid varit så. Imorse när jag vaknade saknades en kudde, den hade ramlat ner på golvet! Så ni ser ju hur det går om jag inte får ha mina tre kuddar. Däremot måste jag tillägga att det där underliga kuddbeteendet bara är när jag är hemma där jag bor. Om jag är ute och reser eller bara sover någon annanstans helt enkelt, då kunde jag inte bry mig mindre, somnar på ett golv lätt som en plätt!

Så, denne hjärteliga dag alltså, som jag nog inte riktigt förstår mig på. Visst är det roligt att ge eller få något, visst är det mysigt att hitta på något romantiskt. Men i flesta fall kostar allt så jäkla mycket. Jag och Brandon har verkligen inte råd att gå ut på en fancy restaurang och äta "Valentine's dinner" från "Valentine's menu". Svindyrt ju! Sånnahär dagar sätter sådan press på många. Vet ni vad Brandon gjorde imorse åt mig som var super romantiskt? Han bryggde kaffe och serverade det i en Starbucks-stor kopp. Sedan lagade vi pannkakor, äggröra och bacon till frukost tillsammans och sedan åt vi det framför teven, lånade nämligen hans mammas hus medans de var borta över helgen. Riktigt mysig morgon.
Mindre mysigt är att jag sitter på jobbet nu, med huvudvärk. Och utomhus är det underbart väder. Typ, en varm perfekt svensk vårdag (jag försöker besrkiva vädret på svenskt sätt så ni där hemma får känslan liksom).
Verkligen jätteskönt i solen. Önskar att jag kunde sitta med Brandon och hans vän på favvopuben Najas vid båthamnen och dricka en öl med dom just nu och titta på solnedgången, allt det minus huvudvärken.
Haha nej gu vad avundsjuk jag blir nu, Brandons vän ska få dela solnedgången med MIN MAN just idag av alla dagar, hah fy tusan alltså!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0