Förmiddagen

Det är ganska tråkigt att jobba kväll, som jag gör idag.
Visst, det är skönt att få sovmorgon, fast samtidigt blir jag så seg när jag vaknar sent, runt 10tiden. Och då är det bara 5 timmar kvar tills jag börjar jobba. Blir inte mycket tid att göra något speciellt på.
Men jag ska verkligen försöka att ha som vana att ta mig upp ur sängen runt 8tiden. Och speciellt på torsdagar, för då är det Farmers market här i Redondo beach mellan klockan 08.00-13.00.
Jag gick dit idag, åt lite gratis smakprover, typ jordgubbar, gött! Sedan tog jag en promenad på piren och satte mig på en bänk och tittade ut över havet, det var ett stormigt hav idag. Och det är lite otäckt ibland med alla stora fåglar, dom är liksom inte speciellt rädda och kan komma riktigt nära. Speciellt otäckt är det då två stora fåglar typ börjar bråka med varann framför bänken jag sitter på. Jag flyttade dock snabbt till en annan bänk, oskadd, som tur var.
Det var hur jag spenderade min förmiddag. Har 7.45 timmar kvar på jobbet tills jag slutar, usch, jag sitter redan här och gäspar!
Mm, jag älskar Farmers market's jordgubbar!
(bilden är tagen av min syrra i somras)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0