Följ med mig på promenad...

..utmed hela Redondo beach båthamn och pir med fokus på solnedgången. I bilder.


Jag började i slutet av båthamnen vilket är ungefär där Hermosa beach
börjar och började gå ut med hamnen för att komma till piren.


Massor av båtar över hela stället. Ibland blir jag sugen att ha en båt att
segla utmed kaliforniska kusten över sommaren. Fast det är dyrt och sen
så vet jag inget om båtar. 


När man kommer hit, måste man korsa en miniväg för att ta sig över till
en en annan liten promenadväg som tar en till piren.


Så himla fint i denna kurvan. Från här kan man se piren där borta
och så hör man sjölejonen skrika. 


Jag älskar när någon springer in i mitt foto utan att veta att de blir fotade.


Det doftar hav, fisk, mat och skit, men det är ändå en underbart doft.


Selftimer. Ett huvudlös mig tittar på solnedgången.

 
Kanske här man skulle spenderat alla hjärtans dag? :)


Nu har jag kommit fram till piren. Underbar solnedgång.


Stilla havet.




Det är så fint när det börjar mörkna och solnedgångens färger blir mer
intensiva.


Folk stod och fiskade utmed hela piren.


Det var en hel del romantik på piren också.


Nu har jag gått runt piren och är påväg mot båthamnen igen.


Denna lilla ministrand får man ej tillträda, tydligen någon slags fara.
Något fåglarna inte verkar bry sig om dock.


Nu är jag vid båthamnen och ska börja gå upp mot vår lilla lya igen,
cirka 5 minuers promenad.


Glömde ju att nämna att jag hoppade i havet och räddade denna fallande
kvinna innan jag gick hem också.
Okejdå, det är en docka. Första gången jag såg den dock, trodde jag seriöst
att det var en riktig person. 


Det blev aldrig en power walk, utan en långpromenad istället. Jätteskönt var det iaf. Underbar kväll igår.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0