Värmen kommer när jag åker till minusgradigt land

Kollade precis på vädret här. På söndag, då jag förövrigt flyger från Los Anegles till snöiga och minusgradiga landet Sverige, kommer det att vara 26 grader och skinande sol här i Long Beach. Jag lyckas alltid pricka in det perfekt, not.
Förresten så har jag kollat i min garderob för att se vad jag ska packa ner för kläder. Jag tror att jag har tre klädesplagg som passar till den svenska vintern. Detta känns inte bra. Jag kommer att frysa. Kanske till och med frysa ihjäl. Jag fryser redan ihjäl här då det är 8-10 grader varmt.
Jag får nog helt enkelt sitta hemma i mammas och pappas nyrenoverade kök och koka knäck hela min Sverigevistelse, värmen från spisen kommer att kännas skönt!

Jag har precis tagit en låååång varm dusch, en fördel med att alla sådana räkningar som varmvatten är inkluderat i hyran.
Ska föna håret nu och klä på mig något annat än morgonrock.
Min röst är fortfarande väldigt hes och varje gång jag pratar får jag en otäck hostattack fast otäcka hostattacker får jag även fast jag inte pratar också iofs.
Sedan ska jag gå tvärs över gatan och göra manikyr och fixa mina ögonbryn. En försenad födelsedagspresent till mig själv. Gör sånt typ en gång om året. Så nu idag är det alltså min andra gång jag gör det sen jag kom till USA för mer än 2 årsen.
Tycker ju egentligen att sånt är lite onödigt då jag så billigt kan pensla på lite nagellack själv, fastän det inte blir så bra. Ögonbrynen klarar jag ju själv också såklart, men ibland är det kul att låta ett "proffs" få göra det.
Sånt är ganska så billigt här förstår ni. Dit jag ska gå nu kommer ögonbryn+manikyr kosta totalt 20 dollar, vilket är ungefär 130 kr. Men man får inte glömma att dricksa efteråt dock, jätteviktigt här i USA, fast ibland skiter jag i det, för jag tycker att det går för långt då man helt plötsligt börjar dricksa automatiskt, jag menar, gör någon ett ok jobb, då har ju personen bara gjort sitt jobb, precis som alla andra gör på sina jobb. Men gör personen ett extra bra jobb och man blir över förväntan nöjd och tycker att personen vart jättensäll och bra, då kanske man dricksar lite.

Visar er efteråt, resultatet, fast bara om det blir bra alltså!
Hoppas inte personalen är pratsjuk nu bara, för jag måste verkligen vila min röst, det tar längre tid att bli frisk än jag först trott.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0