Vakna med "The Voice"..

..gjorde ju inte direkt jag idag. Min röst är så hes att den knappt hörs. Och så har jag hostat hela natten.
Fick ringa in mig sjuk idag, så missar ju Orientation på jobbet idag. Dvs en infodag mest, man måste ha en sån dag innan man börjar träna i sitt område i affären.
Den kvinnliga managern som är min kontaktperson sa att hon förstod, är man sjuk så är man sjuk. Hon måste ju ha hört på min röst med att jag inte mådde kalas direkt.
Hon sa att de skulle ringa mig i slutet av veckan och säga vad vi kan göra. Kanske kanske att jag kunde ha en orientation med en annan manager på fredag, men det var inte säkert. Annars sa hon att nästa orientation skulle vara 28 december, dvs dagen efter jag anländer till LA. Jag sa att jag kan göra den om det inte går på fredag, hon frågade om jag inte skulle ha för mycket jetlag, men jag sa att det var ok. Vanligtvis när man kommer från Sverige vilket är 9 timmar före Kalifornien, brukar man vakna supertidigt och somna tidigt. Så att ta sig upp tidig morgon dagen efter jag kommer hit efter jul igen, borde inte vara något större problem. Man kan ju också tricka jetlag också, man får liksom orka att stanna vaken tills kvällstid, tvinga sig att somna och sedan tvinga sig att vakna enligt tiden här. Sånt klarar man oftast. Speciellt då det bara handlar om orientation dag, då man mest får info ändå.

Ska vila, vila och återigen vila idag. Speciellt rösten. I går kväll satt jag och förde en konversation med Brandon i ett skrivblock och så läste han och svarade.
Alltså, jag har min röst kvar, men det gör svinont när jag pratar just nu, så jag måste nog ha en prat-fri dag idag.

Maila mig gärna dock, mina fingrar är skrivglada!

Känner att det är så himla trist att jag skulle gå och bli sjuk nu av alla tider, jag var liksom jätteivirig imorse då väckarklockan ringde 20 över 6 och jag kände mig glad inför första dagen på jobbet. Men när jag väl öppnade började prata med Brandon insåg jag att min hals inte är frisk ännu. Plus att min kropp gör ont. Kunde tillexempel inte röra på mitt vänstra ben hela morgonen. Läskigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0